Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

12 sep. 2011

Instead of the albatross, the Pike about its neck was hung

Den här synen mötte mig när jag kom till skolan i morse. En gädda på cirka 10 kilo uppslängd i ett träd, av oklar orsak, men det kan ha något att göra med att SD haft demonstration i staden under helgen. Biologiläraren kom och ville ha den till en dissekering. Vaktmästarna sa att det var en krokodil. Från matsalen kom kocken och sa att det blev gäddfärs till lunch. Estetprogrammets rektor sa att det var en konstinstallation. Och jag nöjde mig med att se att det var en gädda i träd. Så kan en dag också börja - - -

2 kommentarer:

  1. Ni har alla fel! Det var en grym handling av elever från ED, som ville... ja, vad ville dom?

    http://www.youtube.com/watch?v=K4XJGAPsG-0

    SvaraRadera
  2. Det ante mig ... Just den vinkeln förekom också bland spekulationerna. Men alltså, kan det här vara tillåtet? Att driva med gäddan så här, död eller levande, för mig är det bara osmakligt. Jag ser inte poängen i det.

    SvaraRadera