Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

23 jan. 2011

80-talet, 80-talet, när filmen G var idealet

Det finns all anledning att förtala 80-talet, grymmast av decennier, och det är ingen tillfällighet att Morrissey alltid uttalar det som "nineteen hate-ies". Jag gör Svd:s 80-talsquiz och får 8 poäng av 10 möjliga, vilket gör mig lite stolt (och lite mer skamsen) - när facit rullas fram ser jag att de flesta svarar helt uppåt väggarna: ja, man kunde nästan säga att de är ute och cykXXX bilar - - - Men jag gillar att Svd höjer svårighetsgraden på sina frågor, för tidigare var allt en barnlek: det här var i alla fall en gnutta ansträngande.


(Bilden: 80-talsikonerna Reeperbahn.)

2 kommentarer:

  1. Frågan är om det är svårighetsgraden eller nördfaktorn som höjts.
    Habba habba zoot zoot?

    SvaraRadera
  2. Nördfaktor eller allmänbildning: jag skulle säga allmänbildning!

    SvaraRadera